Idag har jag fått fem mejl från fem vitt skilda personer som vill att jag ska bestämma vad de ska skriva om på sin blogg. Lovely. Bestämma, inte ”ge tips på”. Jag är som en gammal fröken som delar ut råd och anvisningar även till dem som inte vill ha några. För här får ni andra – alla ni som inte alls har problem med att hitta på ämnen – tips på hur man kan bloggtänka:
Idag ska jag skriva roligt.
Idag ska jag skriva tokigt.
Idag ska jag ljuga.
Idag ska jag lämna ut mig själv.
Idag ska jag göra en larvig lista.
Idag ska jag skriva om att inte vilja skriva.
Idag ska jag skriva om ett minne.
Idag ska jag berätta att Lotten fyller år den 2 februari.
Idag ska jag skriva i 4 minuter och 53 sekunder, inte mer.
Idag ska jag skriva med för många adjektiv.
Idag ska jag skriva som om jag vore full.
Idag ska jag skriva som om bomberna föll utanför mitt fönster.
Idag ska jag skriva så tråkigt så att klockorna stannar.
Idag ska ingen mening inledas med ”jag”.
Idag ska rubriken vara ”Fröken” eller ”Magister” följt av mitt namn.






piercingar, och började sedan fundera över det lilla ordet ”här”, vilket snabbt ledde till att bloggaren var en landsflykting. Lovely. Att det sedan varken var Bellman, Wilde, Shakespeare (eller någon av hans karaktärer), Taube, Musse Pigg, Jane Eyre, Kristin Lavransdatter eller ”en kvinna” som Rosman ville ha det till, må vara hänt. Rosman måste förstås ha en extra eloge för att han har bott i den lägenhet som Kerstin Thorvall beskriver i Det mest förbjudna. Hu. Applåder även till den idag extra finrimmande Ami och Cruella som skriver Ågust.